Świąteczne spotkaniena Placu Baśniowym

Wspólnie z Towarzystwem Rozwijania Aktywności Dzieci SZANSA wzięliśmy udział w świątecznym spotkaniu na Placu Baśniowym w poniedziałek 6 grudnia. Wspólnie ubraliśmy podwórkową choinkę i śpiewali ulubioną piosenkę małych dzieci "Kochany Panie Mikołaju...". Mikołaj usłyszał i przybył do dzieci z cukierkami.

 

Zajęcia w warsztacie ruszyły pełną parą.

Uczniowie klas I wykonali piękne deski pełne materiału przyrodniczego. Klasy II rozpoczęły od szlifowania drewna,  znakowania i wypalania, poza tym wbijania gwoździ, cięcia drewna piłą ręczną. Podczas zajęć z tkactwa poznali zasadę tworzenia osnowy, tkania na krośnie kołowym, zdejmowania i zabezpieczania robótki. Wprowadziliśmy również łączenie drewutni z tkalnią. Dzieci najpierw przygotowywały swoje deski (cięcie, szlifowanie), następnie wbijając gwoździe tworzyli własny wzór, z kolei używając kolorowej wełny tworzyły własne kompozycje. Na razie wszyscy nauczyciele i uczniowie są entuzjastycznie nastawieni do zajęć. Mam nadzieję, że ta radość nas nie opuści.


Udało się, przygotowanie sali dobiegło końca, materiały zgromadzone. Możemy zaczynać!

1 lutego nastąpiło oficjalne otwarcie naszej warsztatowni, efekt projektu Stowarzyszenia "Szansa", "Świetlica z pomysłem" finansowanego ze środków Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy.  Zaproszeni goście zostali powitani przez panią Dyrektor Jolantę Zan Szantroch. Stoły i narzędzia oraz warsztaty tkackie są  dopasowane do dzieci, co osobiście przetestowała Burmistrz Dzielnicy Ochota pani Katarzyna Łęgiewicz. Przybyli licznie goście gratulowali pomysłu i determinacji. Teraz zaczynamy wprowadzać dzieci w świat, który mamy nadzieję je oczaruje i będą tworzyć zapierające dech w piersiach prace.

Na bieżąco będziemy prowadzić fotorelację.


Jeżeli nie możesz nic zmienić, zmień podejście.

Nasz projekt "ŚWIETLICA Z POMYSŁEM" zaczynaliśmy od wielu wątpliwości i tzw. u nas się nie da. Potem była wizyta studyjna w szkole w Radowie Małym, entuzjazm no i zaczęło się. Rozmowy, rozmowy, rozmowy...  Część z nas wykazała gotowość do dzielenia się własnymi pasjami, pomysłami. Wracając do korzeni chcemy pokazać, że nie wszystko co było, jest stare i nieużyteczne. A może dzięki pokazaniu od nowa, daniu szansy, choć jedno dziecko odnajdzie siebie i wtedy powiemy: było warto.

Drodzy Państwo Rodzice,

Zaczynamy pracę z drewnem i warsztatem tkackim. Co mogą dać naszym dzieciom warsztaty?

Rozwijanie koordynacji oko – ręka.

Odłączenie się chociaż na chwilę od komputera i telefonu.

Wyrobienie umiejętności chwytu pęsetkowego, niezbędnego w prawidłowym sposobie trzymania narzędzia pisarskiego.

Poprawa sprawności manipulacyjnej u dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi. Poprawa koncentracji. Podczas warsztatów dzieci samodzielnie tworzą zabawki z drewna. Doświadczają swojej siły, ucząc się przez próbowanie. Piłują, wiercą i wbijają gwoździe!

Praca oparta na eksperymentowaniu uczniów w drewnie. Podczas pierwszej części zajęć dzieci mają szereg ciekawych doświadczeń:
- porównujemy deski z różnych gatunków drewna: ich kolor, fakturę, zapach, ciężar
- dotykamy deski strugane i surowe, by przekonać się jaka jest między nimi różnica
- wspólnie zastanawiamy się, ile dane drzewo ma lat – uczymy się jak to sprawdzić i odkrywamy tajemnicę, czy drzewo rośnie w zimie?

Czy uda nam się to wszystko zrealizować???

Uda się. Mamy wizję, mamy moc, mamy wyobraźnię, chcemy pokazać, że się da. Pokazać, że moc sprawcza jest w nas i na przekór wszystkim sceptykom i tym którzy mówią i tak się nie uda nam się uda.

Przygotowujemy pracownię na powrót dzieci do szkoły.  A sali 2 prawdziwa rewolucja, nie wiem czy nasi milusińscy poznają tę salę.....